1. Hjem Brother
  2. Om Brother
  3. Nyheder
  4. 2017
  5. Brother fejrer Earth Day 2017

Brother fejrer Earth Day 2017

 

Brothers sponsering af miljø-projekter hos Cool Earth har reddet over 4,3 millioner træer i regnskove i Peru og Papua New Guinea. Alle, der besøger Brothers Earth hjemmeside, kan være med til at give en skærv til en bedre jord.

Print- og teknologi-specialisten Brother International Europe har annonceret sine planer for at støtte Earth Day 2017 den 22. april, som en del af sit langvarige engagement i bevarelse af Jordens miljø og ressourcer.

 

Earth Day begyndte i 1970 som en nationaldag i USA, der skulle øge opmærksomheden omkring miljø-problemerne og fremme en bæredygtig fremtid.

 

Earth Day har siden udviklet sig til at være en global begivenhed, hvor den tjener som “et kampråb samt inspiration til handling, events og miljøbevidsthed verden over”.

 

Med mere end en milliard deltagere i 192 lande, er Earth Day nu den største ikke-religiøse begivenhed i verden.

 

Brother fejrer Earth Day for at understrege over for sine kunder, forhandlere og leverandører, hvor vigtigt et miljømæssigt engagement er nutildags.

 

Brother er en øko-bevidst global virksomhed med en ansvarlig, etisk og bæredygtig strategi. I den forbindelse indgår Brother partnerskaber med en række velgørende miljø-organisationer verden over.

 

I 2010 indledte Brother således et tæt samarbejde med Cool Earth – en organisation der arbejder for bevarelse af regnskoven.

 

Brother forpligtede sig samtidig til at hjælpe med at beskytte truede regnskove og støtte de oprindelige folkeslag, der lever i skovene.

 

Brother promoverer bl.a. sine aktiviteter med Cool Earth via sit program for genanvendelse af brugte blækpatroner.

Indtil nu har dette program f.eks. hjulpet med at beskytte 2,7 millioner træer i den peruvianske regnskov, svarende til 18,2 km2.

 

Et andet Brother-støttet Cool Earth projekt i Papua New Guinea har reddet 1,6 millioner træer, svarende til over 11,7 km2 regnskov. Det er med til at skåne jordens atmosfære for 2,1 millioner tons CO2 belastning.

 

Brother skærer ned på CO2

Brother ikke kun sponserer miljø-beskyttende initiativer. Brother gør også selv en stor indsats for at begrænse forurening og øge genbrug af materialer og blæk-emballage.

 

Brother har således gennemført en omfattende miljøhandlingsplan, der skulle reducere CO2-udslippet fra otte fabrikker i Japan med 30 pct.

 

Planen skulle køre i årene 1990 og 2020, men målet på de 30 pct. blev allerede opnået i 2013 – syv år før tid. Brother har derefter sat yderligere nye miljø-aktiviteter i gang.

 

De 30 pct. opnåede Brother bl.a. ved at installere nye varme-systemer, bruge LED-lamper til belysning og sikre en effektiv energi-håndtering af maskinerne i produktion på de otte fabrikker.

 

Brothers produktion er grøn

Brother har samme miljøvenlige holdning, når det gælder fremstilling af sine produkter og udvælge materialer.

 

Langt de fleste af Brothers produkter opfylder kravene i internationalt anerkendte øko-mærker som det europæiske Energy Star, det tyske Blue Angel og det nordiske Svanemærke.

 

I 2009 introducerede Brother nye støbe-teknologier, som ændrede overfladen på produkter som f.eks. printere og gjorde dem endnu mere miljøvenlige.

 

I den forbindelse opfandt Brothers ingeniører i Japan en helt ny ‘belægningsfri overflade’: Ved at fjerne lakerings- og tørre-processerne fra produktionen sparede man energi, samtidig med at overfladerne fik en finish af høj kvalitet.


Ændringen reducerede udledningen af flygtige organiske forbindelser både under fremstillings- og genanvendelses-fasen. Resultatet var en optimal balance mellem design, øko-venlighed og funktionalitet.

 

Vi brænder for det grønne

Nordic Marketing Director & Sales Director Denmark Henning Elkjær fortæller, at Brother brænder for miljøet hver dag. Bevarelse af Jorden for kommende generation er det allervigtigste:

 

”Vi er en miljøbevidst virksomhed. Vores processer og maskiner er udviklet ved hjælp af førende teknologi med miljøets og vores kunders interesser for øje.”

 

”Når folk køber et energi-besparende produkt fra Brother, kan de ikke kun spare penge i det lange løb. De bidrager også til beskyttelse af miljøet,” fortsætter Henning Elkjær.

 

Øko-venlige Brother-maskiner har bl.a. et meget lavt strømforbrug, energi-besparende funktioner, et lavt C02 udslip - og så kan de naturligvis anvende genbrugspapir.

 

Alle kan være med

Alle med interesse for at bevare vores planet kan hjælpe med ved at gå ind på Brothers Earth hjemmeside - http://www.brotherearth.com/en/top.html

 

Her kan de vælge mellem flere aktiviteter, som de kan støtte. Har man fundet den eller de, der passer en, skal man blot klikke på knappen ”Donate”.

 

Herefter betaler Brother én japansk yen pr. klik på vegne af de mennesker, der besøger Brother Earth websiden og klikker på ”Donate”. En yen svarer til ca. seks øre.

 

Yderligere information

Nordic Marketing Director & Sales Director (Denmark) Henning Elkjær, Brother Nordic A/S, telefon 43 31 31 31, e-mail henning.elkjaer@brother.dk eller Bomberg PR, telefon 22 67 25 27, e-mail leif@bomberg.dk

Earth Day 2017 strand hav regnskov