1. Hjem
  2. Om Brother
  3. Nyheder
  4. 2015
  5. Brother vinder flere designpriser i Japan

Brother vinder flere designpriser i Japan

Fem af de eftertragtede ”Good Design Awards 2015” er flyttet ind i Brothers velspækkede pokalskab, der rummer priser fra hele verden. To af de produkter, som modtog de nye awards, sælges også på det danske marked. Brothers printere er samtidig kåret som de klart bedste i en stor læserundersøgelse fra amerikanske PC Magazine.

De færreste tænker måske på det i det daglige, når de arbejder med kontorudstyr. Men godt design er et vigtigt element – også når man taler om så forskellige ting som f.eks. printere, konferencesystemer eller praktiske apps.

 

Hos Brother, der er en af verdens store producenter af printere, skannere og relateret udstyr, har design altid været et nøglebegreb. Ikke kun det fysiske design, men i høj grad også når det gælder betjening, lavt strømforbrug og genbrugsvenlig konstruktion.

 

Den strategi har Brother høstet stor anerkendelse for overalt i verden. Senest har Brother hentet fem af de meget eftertragtede ”Good Design Awards 2015 i Japan. To af disse designvindere er aktuelle i Danmark:

 

Den ene er den velkendte iPrint&Scan-app, som gør det nemt at bruge smartphones og tablets sammen med Brothers populære alt-i-én-printere. iPrint&Scan er gratis og fås til både iPhone, Android og Windows Phone.

 

Den anden er Brothers nye OmniJoin webkonference system, som vil blive markedsført på det danske marked om kort tid.

 

Priser er vigtige

Good Design Awards blev uddelt første gang i 1957 og har siden udviklet sig til en international konkurrence, som både asiatiske, europæiske og amerikanske fabrikanter deltager i.

 

Brother vandt sin første Good Design Award i 1960 for en symaskine til hjemmebrug. Med de fem priser fra i år er Brother nu oppe på i alt 190 Good Design Awards gennem årene.

 

”Vi er glade for alle priser, vi modtager. Men vi er særligt glade for Good Design Awards, fordi vores produkter vurderes både ud fra deres udseende, brugervenlighed, miljø og genbrug samt deres evne til at præsentere nye ideer til samfundet” forklarer Nordic Marketing Manager Henning Elkjær fra Brother Nordic A/S.

 

Brother læsernes valg i USA

For nylig vandt Brother kategorien ”Business Choice Awards” for tredje år i træk og ”Readers’ Choice Awards” for syvende år i træk i en undersøgelse foretaget af det store og internationalt kendte PC Magazine fra USA. Undersøgelsen foretages hvert år med en rundspørge blandt læserne.

 

I tidligere år har Brother måttet dele førstepladsen i ”Readers’ Choice Awards” med en eller flere konkurrenter på markedet, men i år lå Brothers printere alene i spidsen.

 

I begge kategorier gav PC Magazines læsere Brother topkarakterer i generel tilfredshed, driftssikkerhed og sandsynlighed for, at de vil anbefale mærket til andre.

 

Fire designpriser fra Tyskland Tidligere på året høstede Brother fire af de internationale ”iF Design Awards”, der uddeles i Tyskland. Det skete i konkurrence med over 5.300 nominerede produkter fra 53 lande.

 

Brother modtog iF Design-priser for inkjet alt-i-én-printerne MFC-J5720DW og MFC-J4620DW, farvelaser-serierne L9000 og L8000 samt labelprinterne PT-P750W og PT-P700.

 

Med de fire priser fra 2015 har Brother efterhånden samlet 50 iF Awards. Brother har modtaget design-priserne for ottende år i træk.

 

Yderligere information

Nordic Marketing Manager Henning Elkjær, Brother Nordic A/S, telefon 43 31 31 31, e-mailhenning.elkjaer@brother.dk

eller

Bomberg PR, telefon 22 67 25 27, e-mail leif@bomberg.dk