Cool Earth hyväntekeväisyysjärjestö

Engagement, kreativitet og passion for sagen

Ti år er lang tid, og der kan ske meget undervejs. Som i 2008, hvor vi i Brother Europe begyndte at støtte regnskovsorganisationen Cool Earth, og hvor dagligdags ting og ydelser som iPads, Uber og Netflix ikke eksisterede.

Ligesom den teknologiske innovation har ændret vores oplevelse af verden i de seneste 10 år, har partnerskabet mellem Brother og Cool Earth leveret betydelige, håndgribelige og globale fordele for vores planet.

Derfor er jeg glad for, at vi har bekræftet vores støtte til Cool Earth og fornyet vores engagement for at hjælpe den store og vigtige sag.

Trætoppe og dyr: Jordens skatte skal reddes

Siden vi blev Cool Earths første virksomhedspartner i 2008, har vi opnået meget sammen.

Efter starten med støtte til Asháninka-landsbyer i Peru arbejder Brother og Cool Earth nu også med isolerede samfund i Papua Ny Guinea.

Ud over at hjælpe Cool Earth via vores gratis retur- og genbrugssystem, hvor kunder i Europa returnerer deres brugte blæk- og tonerpatroner mod, at vi yder finansiel støtte til organisationen, deltager vores medarbejdere i fundraisinginitiativer for at øge vores støtte endnu mere.

Det sikrer vitale levesteder i regnskoven med unikke, specialiserede planter og dyr som fx rødbrystet krondue og brillebjørn. Og kultur, levevis, boliger, fødekilder og tilhørsforhold i mange lokale samfund bliver beskyttet.

Globalt set har Cool Earth via vores støtte beskyttet næsten 4.000 hektar regnskov, bevaret næsten 5 millioner træer og reddet atmosfæren fra 2,6 millioner tons CO2.

 

Samarbejde bygget på kreativitet

En af årsagerne til, at partnerskabet mellem Brother og Cool Earth er så stor en succes, er, at begge organisationer er meget kreativt engagerede. Hvor Cool Earths projekter søger at skabe bæredygtige levesteder og beskytte dyrebare ressourcer, er Brother innovativ med at skabe teknologi, løsninger og processer, der reducerer påvirkningen af planeten.

Vi stræber hele tiden efter forbedringer, fra futuristiske teknologier som hydrogene brændstofceller til en løbende indsats for at reducere brugen af emballage og materialer.

Vi går meget op i at forbedre vores banebrydende genbrugsmetoder og arbejder hen imod konceptet med cirkulær økonomi. Når kunder i Europa returnerer deres tomme tonere og blækpatroner, genanvender eller genbruger kollegerne på vores genbrugscentre dem for at spare ressourcer og energi. Derudover modtager Cool Earth en donation.

Nogle af vores produkter er endda blevet sendt ud for at hjælpe Cool Earth i de samfund, de støtter. Vi har forsynet isolerede samfund i Gadaisu, Papua Ny Guinea, med symaskiner, og vi planlægger at sende en AiRScouter (hovedmonteret skærm, der støtter droneoptagelser), for at hjælpe med at undersøge regnskovens trætoppe.

 
Cool Earth Director Matthew Owen and BIE Marketing Director Luc Godard
Cool Earth Director, Matthew Owen og Brother International Europe Director of Marketing & CSR Officer, Luc Godard

‘At your side’-mottoet er modgiften mod de kortsigtede løsninger

Cool Earth mener, at bevaring af regnskoven alt for ofte bygger på kortsigtede løsninger frem for initiativer med langsigtede fordele.

Noget, der gør mig virkelig stolt, er, at vores gensidige partnerskab er strategisk, vedvarende og robust. Det viser hele essensen af vore motto ‘At your side’.

Effekten skabes på den lange bane og ved at arbejde med langsigtede strategiske planer, især i forbindelse med velgørenhedsprojekter, der har brug for sikker finansiering.

På baggrund af de utrolige resultater, Cool Earth har opnået, er jeg meget glad for, at Brother har engageret sig i at støtte organisationen i år fremover, og jeg er spændt på at se, hvad vi kan opnå i det tidsrum.

 

Mere fra Miljø

Du vil måske også synes om

Tilbage til toppen