1. Hjem Brother
  2. Om Brother
  3. Nyheder
  4. 2025
  5. Brother udnævnt som førende i IDC MarketScape: Worldwide Hardcopy Remanufacturing 2025 Vendor Assessment

Brother udnævnt som førende i IDC MarketScape: Worldwide Hardcopy Remanufacturing 2025 Vendor Assessment

Brother Industries, Ltd. er blevet udnævnt som førende i IDC MarketScape: Worldwide Hardcopy Remanufacturing 2025 Vendor Assessment*¹. Brother blev anerkendt for sine styrker inden for videnbase og ressourcer, miljødesign, udbud af både toner og blæk, stor kapacitet og bæredygtighed.

Brother er fortsat den eneste hardwareproducent med et fuldt certificeret genanvendelsesprogram for både tonere og blækpatroner, der understøttes af specialbyggede, CO2-neutrale anlæg i Storbritannien og Slovakiet, som ikke sender affald på lossepladsen.

"Genbrug og genanvendelse er ikke nye begreber inden for papirindustrien, og de er blevet en integreret del af OEM'ernes bæredygtighedsprogrammer," siger Phil Sargeant, Senior Program Director hos IDC. "Årtiers investeringer bærer nu frugt for mange brands, og andre følger trop."

 

Bygget til genbrug

Siden 2004 har Brother genanvendt og genbrugt over 40 millioner blækpatroner/tonere på verdensplan. I 2024 gik virksomheden ind på markedet for genanvendelse af blækpatroner på baggrund af en designfilosofi om genbrug først. Patronerne er designet, så de nemt kan skilles ad og genbruges, og det er ofte muligt at genanvende dem op til tre gange. Brother har også forpligtet sig til at begrænse brugen af jomfrueligt materiale til 65 % eller mindre målt på vægt inden for alle sine forbrugsstoffer.

I dag indgår 100 % af de tonere, der returneres til Brother, i programmet – 86 % genfremstilles, og resten genanvendes til fremstilling af andre produkter – hvilket sikrer overensstemmelse med Brothers strategi for cirkulær økonomi. Processen genererer ca. 30 % mindre CO₂-udledning end fremstilling af nye tonere, baseret på en livscyklusanalyse af tonermodeller.

"Alle blækpatroner/tonere, vi genfremstiller, opfylder de samme standarder som nye produkter, men har en lavere miljøpåvirkning," siger Juan Carot, Senior Project Manager hos Brother i Ruabon i Storbritannien. "Vi tror på, at denne anerkendelse fra IDC MarketScape afspejler vores løbende investering i skalerbar, højkvalitets genfremstilling."

 

Returnering skal være nemt

Brothers returlogistik er designet til at være praktisk og tilgængelig. I 29 europæiske lande modtager kunderne forudbetalte returkuverter og -labels, og der kan også bestilles returkasser via Brothers hjemmeside. Disse bestræbelser omfatter også produkter, der sælges uden kontrakt, hvilket er særligt relevant på SMV-markederne.

"Vores logistikmodel gør det nemt for kunder og partnere at følge det cirkulære princip," tilføjer Carot.

 

Fremtidsudsigter

Brothers anerkendelse i denne rapport følger efter, at virksomheden blev udnævnt som førende i IDC MarketScape: Worldwide Sustainability Programs and Services Hardcopy 2023 Vendor Assessment (doc #US49892223, December 2023). Virksomheden planlægger nu at udvide sine aktiviteter til også at omfatte genanvendelse af hardware med det mål at reducere mængden af affald fra maskiner ved at renovere og sælge brugte printere på markedet.

Det understøtter ikke blot virksomhedens bæredygtighedsmål, men skaber også jobs til faglærte på Brothers europæiske genanvendelsesanlæg.

Du kan finde flere oplysninger om Brothers returprogram for blækpatroner her.

Klik her og læs mere om virksomhedens overordnede bæredygtighedsindsats.

 

*1: IDC MarketScape: Worldwide Hardcopy Remanufacturing 2025 Vendor Assessment (Doc # EUR153222025) March 2025

 

Om IDC MarketScape 

IDC MarketScapes model til evaluering af leverandører er designet til at give et overblik over konkurrenceevnen hos leverandører af teknologi og serviceydelser på et givet marked. Analysemetoden gør brug af en meget grundig scoringsmetode baseret på både kvalitative og kvantitative kriterier, der resulterer i en enkelt grafisk illustration af hver leverandørs position på et givet marked. IDC MarketScape leverer et overskueligt grundlag for sammenligning af IT- og telekommunikationsleverandørers produkt- og serviceudbud, kompetencer og strategier samt nuværende og fremtidige succesfaktorer på markedet. Det giver også købere af teknologi en komplet vurdering af styrker og svagheder hos nuværende og potentielle leverandører.