1. Hjem Brother
  2. Om Brother
  3. Nyheder
  4. 2024
  5. Brother er anerkendt som "Leader" i IDC MarketScape for Worldwide Sustainability Programs and Services Hardcopy 2023 Vendor Assessment

Brother er anerkendt som "Leader" i IDC MarketScape for Worldwide Sustainability Programs and Services Hardcopy 2023 Vendor Assessment

Brother Industries, Ltd. (præsident: Ichiro Sasaki) meddelte i dag, at virksomheden er blevet anerkendt som "Leader" i "IDC MarketScape for Worldwide Sustainability Programs and Services Hardcopy 2023 Vendor Assessment¹, som vurderer bæredygtighedsprogrammer og -tjenester blandt udvalgte hardcopy-leverandører (leverandører af printere, kopimaskiner, og andet udstyr, der producerer trykte eller fysiske kopier af dokumenter) ved hjælp af IDC MarketScape-modellen.

IDC MarketScape evaluerede 11 hardcopy-leverandører baseret på en omfattende gennemgang af nøgletal i virksomhedsstrategier, forretningsdrift, produkter og forretningsmodeller samt governance/risiko/compliance-foranstaltninger, der tilbydes i forbindelse med bæredygtighed. Da bæredygtighed er blevet et presserende spørgsmål i dag, mener vi, at rapporten fungerer som en indikator, der kan bruges af virksomheder og andre organisationer, når de skal vælger en producent i forbindelse med køb af printprodukter og -tjenester.

Ifølge IDC MarketScape er "Brother en stærk kandidat for de små og mellemstore virksomheder, der er på udkig efter printere, som tager hensyn til miljøet. Brothers produkter kan hjælpe kunderne med at reducere deres miljøpåvirkning gennem en bred vifte af produktfunktioner, der mindsker belastningen af miljøet. Brother bør også være blandt favoritterne, når man leder efter en leverandør, der investerer i at fremme bæredygtighed i hele sin virksomhed og har et stærkt fokus på aktiviteter til bevarelse af biodiversitet."

I "Brother Group Environmental Vision 2050", der blev formuleret i 2018², udtrykker Brother Group klart sit fortsatte engagement i at løse de vigtigste sociale problemer med klimaforandringer, ressourceudtømning, miljøforurening og ødelæggelse af økosystemet. Som en virksomhed, der bruger energi og ressourcer til at levere produkter, der bruger biobaserede emner såsom papir, tråd og stof, bestræber Brother sig på at handle positivt og kontinuerligt for at mindske miljøpåvirkningen og øge bæredygtigheden af deres forretningsaktiviteter. Der tages højde for miljøindsatsen i alle faser af et produkts livscyklus, fra design, udvikling og fremstilling til kundernes brug, bortskaffelse og genbrug.

Brother-koncernen har identificeret "reduktion af CO2-udledning", "ressourcecirkulation" og "bevarelse af biodiversitet" som de tre prioriterede områder, den skal tage fat på. De har sat 2050-visionen og delmålet i FY2030 som milepæle for at nå denne vision, og den fremmer forskellige initiativer for at nå disse mål. Brother-koncernen fik en høj vurdering i IDC’s bæredygtighedsevaluering. Dette skyldes deres indsats for at minimere miljøpåvirkningen fra sine forretningsaktiviteter i henhold til miljøvisionen 2050. De blev også anerkendt for at fremme bevarelse og genopretning af økosystemer og forskellige aktiviteter i samarbejde med kunder og forretningspartnere.

"Ichiro Sasaki, administrerende direktør og præsident for Brother Industries, Ltd., udtaler: "Vi har arbejdet på at opfylde vores kunders behov, herunder på SOHO- (Small Office Home Office) og SMB- (Small Medium Business) markederne, ved at levere produkter, der balancerer bæredygtighed med innovation. Vi mener, at anerkendelsen som "Leader" i IDC MarketScape-vurderingen er et bevis på vores indsats for at fremme bæredygtighed i hele vores virksomhed, styret af vores miljømål, "Brother Group Environmental Vision 2050". Vi tolker denne blåstempling som en anerkendelse af vores initiativer til at reducere CO₂-udledning og cirkulerende ressourcer, som fremhævet i vores materialitet, herunder genbrug af tonere, brug af genbrugsmaterialer i nogle af vores produkter samt fremskyndelse af solpanelinstallationer på vores fabrikker. Vi er stolte af denne præstation og forpligter os til yderligere at forbedre vores indsats for at bevare miljøet og beskytte jorden."

Gennem sine virksomhedsaktiviteter vil Brother fortsat arbejde aktivt for at realisere et mere bæredygtigt samfund.

 

Om IDC MarketScape
IDC MarketScape leverandørvurderingsmodel er designet til at give et overblik over IKT-leverandørernes (informations- og kommunikationsteknologi) konkurrencemæssige kvalifikationer på et givet marked. Forskningsmetoden anvender en streng scoringsmetode baseret på både kvalitative og kvantitative kriterier, der resulterer i en enkelt grafisk illustration af hver leverandørs position inden for et givet marked. IDC MarketScape leverer en klar ramme, hvor produkt- og servicetilbud, kapaciteter og strategier samt nuværende og fremtidige markedssuccesfaktorer for IT- og telekommunikationsleverandører kan sammenlignes på en meningsfuld måde. Rammen giver også teknologikøbere en 360-graders vurdering af nuværende og potentielle leverandørers styrker og svagheder.

1: IDC MarketScape Worldwide Sustainability Programs and Services Hardcopy 2023 Vendor Assessment, doc #US49892223, December 2023

2: Delvist revideret i 2022