1. Hjem
  2. Om Brother
  3. Nyheder
  4. 2015
  5. Brother lancerer ny app

Brother lancerer ny app

Ny Brother-app gør det lettere at installere og betjene produkterne

Fremover skal man bare have en smartphone eller en tablet ved hånden for at blive klogere på Brothers mange printere og skannere med Brother SupportCenter-app’en. App’en er gratis og giver bl.a. adgang til manualer og opsætning, og man kan holde øje med printerens blæk- og tonerniveau.

 
De fleste mennesker har altid en smartphone på sig, også når de bruger printere og skannere på jobbet eller derhjemme.
 
Ville det så ikke være smart med en app på telefonen, som kan fortælle en om f.eks. blækniveau og papirstatus, når man ikke fysisk står ved siden af printeren?
 
En app, der også kan hjælpe med til opsætning af ens nye alt-i-én-maskine eller skanner fra Brother? Og som indeholder en komplet oversigt over alle Brothers produkter – med fotos, beskrivelse og tekniske specifikationer?
 
Brothers nye SupportCenter-app kan alle disse ting – og mange flere. App’en er gratis og fås både til Apple iOS og Android.
 
Er Brother-produktet – f.eks. en alt-i-én-printer – koblet på et trådløst Wi-Fi-netværk – kan app’en få direkte adgang til enheden via internet, så man kan tjekke fejl, selvom man befinder sig tusinder af kilometer væk – og hjælpe den person, der står ved printeren, med at installere og betjene den.
 
Den nye app giver direkte adgang til support.brother.com. Den er let at betjene og rummer praktisk talt alle de informationer og gode råd, man kunne have brug for i forbindelse med sin Brother-maskine:
 
Videoer, der viser opsætning og betjening
Vejledninger og manualer
Ofte stillede spørgsmål og svarene på dem
Justere brugerindstillinger på produktet
Kontrollere blæk og toner samt bestille nyt direkte fra en smartphone eller tablet
Kontakt til Brothers kundeservice
 
”Man kan selvfølgelig sige, at man helst ikke skal have brug for app’en. Brothers produkter er nemlig nemme at installere og betjene. Men alle kan få behov for hjælp, og den kan man få lige ved – eller rettere i – hånden, hvis man installerer SupportCenter-app’en på sin smartphone,” forklarer Nordic Marketing Manager Henning Elkjær fra Brother Nordic A/S.
 
Den praktiske Brother-app kan downloades gratis til Apple iPhone og iPad her:
https://itunes.apple.com/dk/app/brother-supportcenter/id953350007?l=da&mt=8
 
Har man en smartphone eller tablet med Android, foregår den gratis download herfra:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.brother.product.bsc&hl=da
 
 
Yderligere information
Nordic Marketing Manager Henning Elkjær, Brother Nordic A/S, telefon 43 31 31 31, e-mail henning.elkjaer@brother.dk
eller
Bomberg PR, telefon 22 67 25 27, e-mail leif@bomberg.dk