Tilføjet til kurv
  1. Hjem Brother
  2. Om Brother
  3. Nyheder
  4. 2022
  5. Brother: Gennemgang af vores varemærkebeskyttelse i 2021

Brother: Gennemgang af vores varemærkebeskyttelse i 2021

Sidste år oplevede Brother International Europe flere end 40.000 varemærkekrænkelser i Europa. Beskyttelse af Brothers immaterielle rettigheder er blevet en af vores største opgaver, såvel i Europa som globalt. Det handler ikke kun om at beskytte vores varemærker, ophavsrettigheder og patenter, men også om at beskytte kunderne og den tillid, de har til vores produkter og brand.


I tæt samarbejde med Incopro, der er eksperter i varemærkebeskyttelse, har Brother grebet ind over for flere end 28.000 onlinetilbud, der har krænket vores varemærker og ophavsrettigheder, og 16.000 vildledende tilbud, alene i Europa i 2021. Vi har iværksat tiltag mod flere end 80 hjemmesider, der har misbrugt Brothers varemærke, og som har været inficeret med malware eller involveret i svigagtige aktiviteter.


Vi har koncentreret indsatsen om førende internethandelsvirksomheder som Amazon, og i 2021 har Brother fjernet 990 ASIN’er (Amazon Standard Identification Number) for varemærkemisbrug og 148 ASIN’er for patentkrænkelse fra Amazons europæiske sider.


Isao Noji, der er bestyrelsesformand og adm. dir. for Brother International Europe Ltd., forklarer: ”Beskyttelse af Brothers immaterielle rettigheder er fortsat en af de vigtigste opgaver hos Brother, og i 2021 oplevede vi flere end 40.000 varemærkekrænkelser, der var vildledende og potentielt skadelige for vores kunder.”


”I samarbejde med flere efterforskere og advokater har vi desuden fundet, undersøgt og håndteret ti forfalskningssager i 2021, der blandt andet omfattede en række netværk, der solgte forfalskede varer.”


”Det er ekstremt vigtigt at fremhæve dette, idet kunderne i deres søgen efter et godt tilbud kan komme til at købe, hvad de tror er originale Brother-produkter, men som viser sig i virkeligheden at være forfalskninger. Derfor vil Brother også fremadrettet investere i denne type aktiviteter, ikke mindst for at beskytte kunderne og deres investeringer.”


Sidste år implementerede Brother et mere omfattende program til bekæmpelse af forfalskninger og svindlere, både online og offline, men ønsker dog samtidig at understrege vigtigheden af, at Brothers kunder og samarbejdspartnere altid bør:

Hvis man som Brother-kunde kommer i tvivl og ønsker at indrapportere en mistanke om et forfalsket produkt, kan det ske via www.brother.com/id eller ved at kontakte Brother direkte på IPRinfo@brother.co.uk.

 

Om Brother

Der ligger mere end 100 års innovation bag Brothers nuværende position som udbyder af globale forretningsløsninger. Virksomheden, der blev grundlagt som Yasui Sewing Machines Co i Japan i 1908 og senere omdøbt til Brother, er nu aktiv i flere end 40 lande verden over. Brother har løbende tilpasset sig for at kunne begå sig på et marked i konstant forandring. Foruden printere, scannere og labelprintere tilbyder Brother også MPS-løsninger. Brothers produkter og serviceydelser er designet til at øge effektiviteten, forbedre produktiviteten og fremme samarbejdet på arbejdspladsen.

 


 
Brother new logo