1. Hjem Brother
  2. Løsninger til virksomheder
  3. Ressource-center
  4. Blog
  5. Innovationsblog
  6. 2019
  7. Millennials peger overraskende på en fremtid med “mindre papir” og ikke “uden papir”
Keskustelua pöydän ympärillä

Millennials peger overraskende på en fremtid med “mindre papir” og ikke “uden papir”

Quocirca har afdækket en uventet generationsdrejning.

Quocircas rapport ‘Print 2025: Millennials Matter’ udfordrer vores opfattelse af papirs betydning og tyder på, at print er kommet for at blive.

Millennials er født mellem 1980 og 2000 og kaldes ofte den digitale generation. Hvor mange er gået ud fra, at man ville opleve et fald i print på grund af deres digitale vaner, tyder et overraskende resultat i undersøgelsen på, at det modsatte kan være tilfældet, da millennials faktisk forventer, at print får stigende betydning.

74 % af de 18-34-årige mener, at print er vigtigt i dag, mens 77 % af de 18-34-årige IT-beslutningstagere forventer, at print vil være vigtigt for deres forretning i 2025. Det står i skarp kontrast til et fald fra 82 % til nu 54 % i den opfattede betydning af print i 2025 blandt de 45-54-årige respondenter.

Det er helt modsat, hvad man kunne forvente. Måske forventer ældre mennesker, at det udstyr og de processer, de bruger nu, bliver gammeldags, mens millennials velovervejet tager i betragtning, hvad de vil få brug for til at udføre deres fremtidige arbejde? Det vil tiden vise.

Det er særlig vigtigt, fordi millennials i 2025 vil repræsentere mere end 75 % af arbejdsstyrken. Ikke alene vil deres tilstedeværelse være dominerende, de vil også træde ind i bestyrelseslokalerne.

Denne stigende trend ses ikke kun i Europa, men også i USA, og den imødegår opfattelsen af, at print vil spille en mindre rolle i fremtidens mere og mere intelligente, virtuelle og opkoblede arbejdsøkosystemer.

Mere teknologi – færre kontorer

Papir har overlevet indførelsen af den digitale kommunikation, internettet og de stadig mere mobile arbejdspladser, og hvis man skal tro tankerne hos de millennials, som Quocirca har undersøgt, kan det også overleve i æraen med den mere og mere virtuelle arbejdsplads.

Kunstig intelligens (AI) vil sammen med et forventet antal på 80 milliarder ”Internet of Things”-enheder i 2025 have skabt et landskab, der er mere opkoblet end nogensinde.

Printproducenter har spillet en vigtig rolle i denne ændring med multifunktionsprinternes internettilslutning, integration med apps og skiftet til mobilprint, som Quocirca har fremhævet som en enorm mulighed.

Mobilprint er udpeget som et væsentligt vækstområde, og en opmuntrende andel på 54 % af virksomhederne forventer vækst frem til 2025. På dette område har Brother allerede skabt innovation med sin iPrint&Scan-app, som nu har sendt over 1 milliard sider til print.

Intet tegn på et papirløst kontor i 2025

Print af visse dokumenter vil uden tvivl falde frem til 2025, men det forventes ikke at indvarsle indførelsen af det papirløse kontor – men kontoret med mindre papir.

Millennials forventer muligvis at blive ved at anvende print, men de forventer også, at digitalisering og mobilitet får større betydning. De har derfor brug for værktøjer, som gør det muligt at arbejde produktivt både med papir og i digitale miljøer.

Multifunktionsprinterne bliver vigtigere for digitalisering, og printenheder med mulighed for internetopkobling og flere funktioner bliver en vigtig del af det intelligente, opkoblede økosystem i 2025 og derefter.

Mere fra Innovation

Du vil måske også synes om

Tilbage til toppen