Tilføjet til kurven
  1. Hjem
  2. Blog
  3. Effektivitet
  4. 2019
  5. Sådan sparer du tid på arbejdet
Brotherin mustesuihkutulostin ja kuvassa oikealla puolella pino odottavia töitä.

Sådan sparer du tid på arbejdet

  • 3 minutters læsning

Vi bruger en stor del af vores liv på arbejdet – men hvor meget tid bruger vi på selve arbejdsopgaverne?

Lad os se i øjnene, at vi ikke bruger hele arbejdsdagen på at være produktive. En stor del af arbejdsugen handler ikke om selve arbejdet, men om alt fra pendling og snak med kolleger til problemer med teknologien og tiltrækningen fra de sociale medier.

Meget af det er uden for vores kontrol, men der er noget, vi kan hjælpe med.


Her er arbejdsugens tre største tidsrøvere:


#1 Pendlermareridt


For de fleste af os optager transporten mellem hjem og arbejde en stor del af arbejdsugen. Strengt taget er vi måske ikke ”på arbejde” på det tidspunkt, men vi sad ikke i en bus eller en trafikkø klokken 7 mandag morgen, hvis vi ikke var nødt til det.

Infographics-Blog-1-DK

Den gennemsnitlige pendlingtid i eurozonen er 25 minutter1 hver vej. Det vil sige:

  • 13.000 minutter om året
  • 217 timer om året
  • 9 dage om året

 

#2 Tidsstyring

Når du endelig kommer frem til arbejdspladsen, ved vi alle, at det kræver en effektiv tidsstyring at komme igennem dagens to do-lister.

Infographics-Blog-2-DK

Men op mod 80% af arbejdsdagen bliver brugt på ting, som har ringe eller ingen værdi, og som til sammen udgør cirka 3 timers spildtid om dagen2. Den er fyldt med distraherende elementer, hvoraf nogle af de største syndere er:

  • Sociale medier: Vi bruger 7% af vores arbejdstid på sociale medier3.
  • Falde hen: 9 ud af 10 dagdrømmer under møder2.
  • Afbrydelser: Gennemsnitsmedarbejderen bliver afbrudt 56 gange om dagen4.

 

#3 Teknologi – det nødvendige onde

Teknologi har gjort verden bedre. Men på trods af alle dens fordele kan teknologien af og til også virke forsinkende. Fra de snart 246 milliarder e-mails5, der sendes dagligt, til den ubelejlige nye softwareopdatering står vi alle over for teknologiske scenarier, der giver forsinkelser i løbet af en arbejdsdag.

Infographics-Blog-3-DK

Medarbejdere bruger op til 13 timer om ugen på at håndtere e-mails:
= 28% af arbejdsugen
= 650 timer om året
= Cirka 80 arbejdsdage om året5

Og faktisk er der kun 38% vigtige, relevante e-mails i indbakken5.

Og så er der printeren

Det at kunne printe er en central funktion på så godt som alle arbejdspladser. Gammelt, overbelastet eller dårligt vedligeholdt udstyr medfører en masse tidsspilde som for eksempel kontakt med IT-afdelingen for at få hjælp til papirstop, dårlig printkvalitet eller scanningproblemer.

Printere til erhvervslivet

Vi har et sortiment af printer- og multifunktionsenheder til enhver arbejdsplads. De pålidelige og skræddersyede løsninger giver output af høj kvalitet ved store arbejdsbelastninger og giver dig tid til at være produktiv i løbet af arbejdsdagen.

Læs mere her.

 

Kilder:
1 Kilde: Time spent travelling to and from work. Link: OECD Family Database: http://www.oecd.org/els/family/database.htm. OECD - Social Policy Division - Directorate of Employment, Labour and Social Affairs
2 Kilde: Time management facts and figures. Link: https://www.dovico.com/blog/2018/03/06/time-management-facts-figures/.
3 Kilde: Productivity in 2017: What we learned from analyzing 225 million hours of work time. Link: https://blog.rescuetime.com/225-million-hours-productivity.
4 Kilde: Time Management Statistics. Link: http://www.keyorganization.com/time-management-statistics.php.
5 Kilde: Email Overload: Research and Statistics. Link: https://blog.sanebox.com/2016/02/18/email-overload-research-statistics-sanebox/.


Mere fra Effektivitet

Du vil måske også synes om

Tilbage til toppen