Et budskab fra Brothers administrerende direktør om vores værdier og filosofi

Vi skal forsætte med at levere enestående værdi gennem vores forretning og biddrage til et bæredygtigt samfund baseret på vores "at your side" ånd.

 

Brothers CSR-ledelse og Global Charter

Brother-koncernens mål er at føre ledelse, der skaber social værdi gennem forretningsaktiviteter baseret på "at your side"-ånden. Dette kan vi opnå, når vi skaber produkter, der imødekommer vores kunders behov gennem en fælles indsats fra alle medarbejdere i Brother-koncernen, og vi kan være stolte af at vide, at vi har opnået dette.

For at udvikle det ledelsesgrundlag, der er beskrevet i Brother Group Global Charter (Global Charter), vil vi opbygge langsigtede, tillidsfulde relationer med interessenter, der sætter deres kunder først. Vi vil fortsætte med at udvikle Brothers CSR-ledelse ved at udbrede denne forståelse af værdierne, som er angivet i Global Charter, til alle medarbejdere i koncernen.

Brother-koncernens styrker, der er dyrket gennem vores "at your side"-ånd

I takt med at samfundet har ændret sig, har forretningsmiljøet omkring Brother-koncernen også ændret sig, og Brother har altid tilpasset sig ændringerne i tiden og miljøet for løbende at kunne levere værdi, der opfylder kundernes behov. Fremadrettet skal vi anvende "at you side"-ånden og engagere os i nye forretningsområder, som der bliver behov for i den nærmeste fremtid. Nye udfordringer er altid forbundet med nederlag, men siden etableringen har Brother-koncernen haft en kultur, hvor man ser nederlag som positive erfaringer og lærer af dem. Ved hjælp af de teknologier og det salgsnetværk, vi har opbygget gennem forskellige virksomheder, vil vi fortsætte med at tage udfordringer op, reagere hurtigt på kundernes behov og opnå bæredygtig vækst.

Én af Brother-koncernens styrker er vores Brother Value Chain Management (BVCM). Dette unikke ledelsessystem placerer kundefeedback i kernen af alle forretningsaktiviteter - herunder produktplanlægning, udvikling, design, produktion, salg og kundeservice - og forsøger at reagere hurtigt på enhver modtaget feedback. Ved at implementere denne værdikæde hurtigt og globalt er vi i stand til at levere overlegen værdi til vores kunder så hurtigt som muligt.

Reaktion på sociale problemer på globalt plan

Målene for bæredygtig udvikling (SDG'erne) for 2030, som blev vedtaget af FN i 2015, indeholder 17 mål for at skabe en bæredygtig verden og har bedt virksomheder om at gøre en indsats. Desuden har mange interessenter også bedt virksomheder om at drive forretning med fokus på miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige (ESG) standarder. 

Siden grundlæggelsen har Brother-koncernen bestræbt sig på at bruge sine forretningsaktiviteter til at løse de problemer, som både kunderne og samfundet som helhed står over for. Baseret på denne tilgang til at biddrage til samfundet gennem virksomheden, reagerer vi på sociale problemer med det mål om at etablere et samfund, der er i stand til at skabe bæredygtig vækst.

Vi skal især anerkende klimaforandringerne som vores største prioritet. Ud over den globale bevægelse mod at opnå CO2-neutralitet inden 2050 forekommer naturkatastrofer stadigt hyppigere rundt om i verden. For yderligere at fremme indsatsen mod klimaforandringer støttede vi i februar 2020 Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD), gennemførte scenarieanalyser af de muligheder og risici, som klimaforandringerne medfører, og de risici, de udgør for vores forretning samt offentliggjorde alle relevante oplysninger. Vi har også revideret vores oprindelige mål for CO2-reduktion fra vores "Brother Group Environmental Vision 2050," som vi udarbejdede i 2018. Vores mål er nu at opnå CO2-neutralitet i vores forretningsmæssige aktiviteter og minimere CO2-udledningen i hele vores værdikæde inden regnskabsåret 2050.

Brother-koncernen vil også bestræbe sig på at leve op til sit sociale ansvar i forhold til sin forsyningskæde. Ved at følge Responsible Business Alliance Code of Conduct og foretage socialt ansvarlige indkøb vil vi arbejde for at sikre, at vores medarbejderes menneskerettigheder respekteres - inklusive medarbejderne på koncernens fabrikker - og for at skabe et sikkert arbejdsmiljø.

Det er vores medarbejdere i koncernen, der er indbegrebet af "at your side"-ånden. I takt med at kundernes behov bliver mere og mere forskelligartede, er det vigtigt, at vi også respekterer vores medarbejders forskellighed og unikhed, og at vi engagerer os i personaleudvikling og etablerer arbejdsmiljøer, der lægger vægt på individuel vækst. Udover vores globale arbejdsstyrke investerer Brother-koncernen også i at udvikle digitale færdigheder imens vi også styrker indsatsen for at fremme kvinders deltagelse på arbejdspladsen. På den måde vil vi skabe arbejdspladser, hvor mangfoldighed respekteres, og hvor alle vores medarbejdere har mulighed for at brilliere og udmærke sig.

Det er også vigtigt at erkende, at både samfundsforhold og kundebehov ændrer sig, og at vi griber denne ændring som en forretningsmulighed. Vi skal blive endnu mere opmærksomme på samfundsmæssige spørgsmål, forstå de krav, der skal opfyldes, og blive en virksomhed, der er i stand til at bidrage til løsningen af disse sociale spørgsmål og samtidig øge virksomhedens værdi. 

Formulering af vores nye vision: At-your-side 2030

Indtil nu har Brother-koncernen fokuseret på prioriterede ledelsesmæssige spørgsmål og gennemført de relevante reformer under den mellemlange forretningsstrategi CSB2021 i overensstemmelse med Global Vision 21, som er vores vision på mellemlang og lang sigt. For at opfylde vores interessenters forventninger og fortsætte med at vokse på en bæredygtig måde er det afgørende, at vi udformer en langsigtet vision om, hvilken slags værdi vi har til hensigt at skabe for vores kunder og samfundet, samt at vi forbinder denne vision med vores forretningsstrategier. Baseret på denne tankegang udarbejdede vi en ny vision "at-your-side 2030" som gælder fra regnskabsåret 2022, og som beskriver vores eksistensberettigelse (vores formål), og hvordan vi har til hensigt at skabe værdi for samfundet (vores tilgang). Vi vil etablere og udføre vores nye forretningsstrategi på mellemlangt sigt, som også gælder fra regnskabsåret 2022, gennem backcasting* fra denne nye vision.

For at realisere "at-your-side 2030" er vi nødt til at visualisere, hvilke handlinger vi skal udføre i dag. Med andre ord skal vi beslutte, hvilke mål og strategier vi skal have på mellemlangt sigt, hvis det skal lykkes os at realisere vores vision, og så skal vi udføre den med en følelse af, at det haster. Den nye forretningsstrategi på mellemlangt sigt, som er under udarbejdelse, vil vise vejen frem mod vores nye vision, og vi håber, at den opfylde jeres forventninger.

Brother-koncernen vil fortsat udnytte sine styrker og transformere sig selv for at leve op til alle interessenters forventninger og bidrage til et bæredygtigt samfund ved at skabe en ny social værdi gennem sin forretning. Vi håber meget på jeres fortsatte støtte.

Kazufumi Ikeda
Administrerende direktør
Brother Industries, Ltd.
Juni 2024

*En måde at tænke på, hvor man forestiller sig, hvordan fremtiden skal være, og overvejer, hvad man skal gøre nu for at nå derhen.


skolebørn i regnskoven

Social og etisk politik

Brother er stolt af sine retfærdige og respekterede arbejdsvilkår, der er bygget på et solidt fundament af tillid og integritet. Vores etiske retningslinjer og interne Brother Group Global Charter guide viser vej, når det gælder relationer med interessenter, hvilket sikrer ensartethed i vores beslutninger, handlinger og opførsel og hjælper os samtidig med at opnå vores "at your side"-filosofi i alt, hvad vi gør.

Læs om vores sociale og etiske politik

miljø båd flod regnskov skyer

Miljøpolitik

Brother arbejder kontinuerligt på at reducere miljøbelastningen samt at øge bæredygtigheden i vores virksomhed. Vi tænker på miljøet i alle stadier af vores produkters livscyklus, lige fra design, udvikling og produktion til brug hos kunden, affaldshåndtering og genanvendelse.

Læs vores miljøpolitik

Series of wind turbines on a green hill with blue sky and clouds

65 % mindre udledning i 2030

Vi mener, at bæredygtighed handler om at operere ansvarligt, men det er mere end det. Det er en mulighed for at støtte de samfund, vi er en del af, og for at have en positiv indvirkning på verden.

Bæredygtighed hos Brother

Words Cool Earth written in white with two red parrots and rainforest in the background

Hvordan vores kunder
har hjulpet

Vi har doneret til Cool Earth gennem vores genbrugsprogram siden 2009, og vi støtter nogle af de mest truede levesteder i hele verden.

Cool Earth

Man holding a spade surrounded by trees in pots

De 17 Verdensmål for bæredygtig udvikling

At bidrage til et mere velstående, inkluderende og bæredygtigt samfund gennem vores engagement i FN's Verdensmål for bæredygtig udvikling (SDG).

Få mere at vide om SDG'er